فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها
فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها، سیدنقی موسوی، دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فقه تربیتی، شماره 10، سال پاییز و زمستان 1397
چکیده:
مطالعه، پایش و ارزیابی ایدههای تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میانرشتهای و به عنوان شاخهای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیتپژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی میکند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. نوشتار حاضر تلاش کرده تا مجموعه اشکالات و نقدهای وارد بر فقه تربیتی را گردآوری، صورتبندی و ارزیابی نماید. برای این منظور مجموعه اشکالات (روبنایی) ناظر به فقه تربیتی در سه محور کلان طبقهبندی شد که عبارتاند از: 1. بیفایده بودن «فقه تربیتی»؛ 2. آسیبزا بودن «فقه تربیتی»؛ 3. عدم اولویت «فقه تربیتی». در ادامه، مؤلف تلاش کرده تا ابتدا تقریرهای گوناگونی در هر محور ارائه نموده و سپس به ارزیابی و پاسخ به آنها بپردازد. در پایان نیز از منظر «آسیبشناسی» و «آیندهشناسی» نکاتی ارائه شده است.
کلیدواژه ها:
تربیت اسلامی ، فلسفه فقه تربیتی ، تجویزات تربیتی ، اجتهاد تربیتی
پسورد فایل : گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید